Ninaneedist veits

10. mai 2014

Kõigepealt tahaks öelda, et wow, mis vastukaja oli Eurovisioonipostitusele. Nii tore oli tulla maalt pärast pikka tööpäeva, lüüa blogger lahti ning avastada 10 uut kommentaari. Seda nalja pole veel varem juhtunud, aitäh! :)

Kuna ma viimased päevad olengi ainult tööd teinud või kodus puhanud, siis midagi põnevat jagada polegi. Küll aga mõtlesin teha sellise väikse ülevaatliku postituse. Kui mul üks hetk lõi pähe idee end veel üks kord augustada, siis mingit väga vajalikku eestikeelset infot ma ei leidnudki. Olid ainult Buduaari-teemad, kus oli üks normaalne vastus ja ülejäänud aeg sõditi, kas olla needistamise poolt või vastu :D

Ok, kui aus olla, siis ega ma väga otsinudki. Mul muidu on iga asjaga vaja mitut plaani, kõik detailideni läbi mõelda, aga vahel (just nende kõige tähtsamate asjadega :D) on mul nii… ükskõik. Näiteks läätsede valikul ma ei viitsinud samamoodi tunde netis infot otsides raisata. Ma tavaliselt sukeldun googeldama siis, kui juba mingi häda käes on :D Väga halb omadus! Iigastahes. Needi tegin Alfa ilusalongis, sest tattoo-omadesse lihtsalt ei pääsenud löögile. Praegu mõtlen küll, et oleks võinud veidi rohkem uurida, sest päris mitut asja oleks teisiti teinud.

Näiteks kui teil on plaan teha ninaneet, siis laske see kindlasti teha kanüüliga– mulle tehti püstoliga. Nimelt viimase variandiga saab ninna “lasta” ainult selle kullast esmase kõrvarõnga. Ja ohjuudas, olete näinud, kui jäme see on? Kujuta siis ette, et see surutakse sul nahast läbi. Et nõelaga tehakse peenem auk, pidigi paranemine kanüüli korral vähem aega võtma. Ja noh, kui lõpuks on kõik ära korras, tahad väiksemat rõngast vms panna, siis jääb auk nähtavalt suur.

Palju olulisem on aga fakt, et püstoliga saadki esimeseks ehteks ainult pulga otsas kivikese-selle  kõrvarõnga. Mingit tagust vms seal pole. Kanüüliga saad valida, kas panna läbi rõngas, “kruvi”-tüüpi neet või noh, mingi tagusega variant. Mina olin selle pulgaga igastahes väga hädas.

Kõigepealt oli kivike niiiii suur, et tundus, nagu mind oleks silmade vahele augustatud :D Muret valmistas aga see, et kuna neeti miski kinni ei hoidnud, vupsas ta maailma kõige ebasobivamatel aegadel ninast välja. Näiteks duši all. Või magades. Kaks korda pidingi hommikul teraviku uuesti peale kasvanud õrnast kilest vms läbi suruma, sest öö jooksul oli neet pooleldi välja tulnud.

See vist üks ainukesi pilte, mida selle “algse” ehtega tehtud sai. Ma ei tea, vb mulle ainult tundub nii, aga see pealmine osa/kivike on nii suur ja jääb mulje nagu oleks ebaloomulikult kõrgele augustatud :D

Hakkasin siis googeldama ja leidsin, et ninaneet paraneb kuni neli kuud (no seda teadsin varem juba) ning mitte mingil juhul ei tohtinud selle aja sees ehet vahetada. Selle teada sain, siis olin küll päris õnnetu, sest see kõrvarõngas nägi nii ebaloomulikult suur välja ning tuli kogu aeg ära kah.

Mõtlesin siis, et ah, sitta kah. Mis kokkuvõttes hullem on? Kas see, et korra traumeerin värsket nädala-vanust haava ja surkan uue julla läbi, või siis see, et pean kogu aeg katsuma ja käperdama, kas mu neet ikka alles on ja/või ta uuesti sisse suruma. Läksingi kohe Kaupsi ja ostsin konksuga täpikese. Kõige mugavam variant vist üldse- konksuosa on tihedalt (aga mitte valusalt) vastu ninaseina, seega on neet kindlalt kinni ning keset ninasõõret pole mingit häirivat pulka.

“Korra traumeerimisest” sai muidugi viis päeva katsetamist, sest ma ei osanud seda kruvi-ehet lihtsalt õigesti sisse keerata. Esimest korda elus vaatasin isegi youtube’i õpetusvideosid :D:D Lõpuks sain hakkama ja elu on palju rahulikum olnud. Haav on korralikult paraneda saanud, ninatäpp on just nii pisike, kui mulle meeldib ja noh, rahul olen.

Ühesõnaga: 
-eelistage kanüüliga augustamist
-puhastage haava regulaarselt. Parem rohkem kui vähem
-ilmselgelt ei tohiks nägu-padjas öösiti magada.  Ja kui siiski teete püstoliga needi, siis ehte-poolel ei tasu ka magada
-kuigi kõik on nii uus ja põnev, võiks käed eemale hoida
-vähemalt esimesed neli nädalat ei tohi ninale panna mingit meiki/puudrit vms kreemi. Väikses koguses Helosani võib augu ümbrusesse tupsutada, see vähendab punetust
-kui paranemisajal (no see u neli kuud) oled nohus, siis lase ninna ainult puhast meresoola, mitte neid muid kangeid spreisid-mentooliga variante

Aa, viimane õpetussõna: olge näo kuivatamisel ettevaatlikud, eriti kui ehte kivikest hoiavad pisikesed konksud vms, sest mul paar korda käteräti niidikesed sinna külge jäänud ning päris valus oli! Aga muidu jah, midagi keerulist hooldamisega pole. Puhastad aga vesinikuga, väga ei näpi oma uut piercingut ning korda ta saabki.

Üldiselt olen ma väga õnnelik olnud, sest mul pole (ptui-ptui-ptui) suur komplikatsioone ega palju kardetud liigliha tekkinud. Keeleneedi tegemine oli kanüüliga ning valutu, veidi paiste läks, aga sellist nalja, nagu paljudel, et kuu aega saab ainult jäätist/jogurtit süüa, mul polnud. Paar tundi pärast tegemist käisin isegi Backstreet Boysi kontserdil :D

See, misjaoks inimesed end üldse augustavad, on aga hoopis teine teema. Nii paljud võtavad neetide suhtes kohe halvustava hoiaku, et “Mida see keeleneet sulle annab, seda pole nähagi??” Aga miks ta midagi just andma peaks, kas ma teiste pärast selle tegin siis või? :D Sellessuhtes tõesti, et ainult ise tunnen seda… mis siis? Eks ta üks edevuse värk ole.

Sama võiks küsida, miks üldse teha kõrvaauke? Okei, neid nähakse, aga siiski. Või miks kantakse riiete all megailusat pesu, kui keegi suvakas seda nagunii ei näe? Selleks ikka, et ennast hästi tunda ja puhtalt oma edevuse pärast.

Ooh, sai pikk jutt, aga vast keegi leiab siit kunagi midagi kasulikku :)

You Might Also Like

16 kommentaari

  • Reply Kairi Jõemaa 10. mai 2014 at 12:20

    Oeh, mul oli ka kunagi ninaneet ja endale väga meeldis, praegu meeldiks kah ma arvan aga paranemine võttis kaua aega. Kandsin seda "bone" stiilis neeti aga päris mitu korda tõmbasin koos päikseprillidega selle ära ja oi, kui valus oli ja siis see ei jõudnudki täielikult ära paraneda enne kui mul kopa ette viskas ja ära võtsin :D

    • Reply mesiliis 10. mai 2014 at 12:24

      Võtab kaua jaa :/ Mul vahel on prillide raami alumise ääre külge kinni jäänud, aga kuna ma suht kogu aeg neid kannan, siis palju eest ära võtmist pole ja olen harjunud ettevaatlikumalt seda tegema :D

      Ma käterätiga ühe korra tõmbasingi veidi katki augukoha ja no niiiii valus oli. Hiljem nägin, et ühest kohast oli paistes ja nagu katki ja siis oli küll, et okkkk mille jaoks :D Aga ma praegu megarahul :)

  • Reply marianne 10. mai 2014 at 12:35

    Ma igaks juhuks, piercinguga tegelenud inimesena mainin, et vesinik on väga halb variant puhastamiseks. Samuti on halb ka "pigem rohkem, kui vähem" puhastamise-stiil. Puhastad õrna lasteseebi ja leige veega. Kasvõi näiteks duši all – ideaalne! Soe vesi pehmendab nahka ja võimalikku kuivanud koevedelikku, mis paranemisel ehte külge jääb. Õrnalt pesed seebiga augu ümbert ja loputad. That's all it needs. :) Kui tunned, et kisub põletikuliseks, võid teha suhkruta kange kummelitee ja sellega kompressi teha korra päevas paari päeva jooksul.

    Loodan, et oli abi! :)

    • Reply mesiliis 10. mai 2014 at 12:51

      Sellesmõttes ma vesiniku üle kurta ei saa, on ilusasti sellegagi paranenud ning tatoveerija-augustaja, kelle juures algselt seda teha tahtsin, soovitas ka just seda. Aga muidu jah, duši all sooja veega on väga hea pesta-puhastada needihaava :)

      Selle "pigem rohkem, kui vähem" all ei pidanud päris seda silmas, et iga viie minuti tagant haarad vesinikku vms, aga, et parem on järjepidevalt puhastada, kui "nii kuidas meelde tuleb", et rohkem kahju teeb tegelikult ju see, kui jätad üldse asja unarusse vms. Aga noh, veits halvasti sõnastatud sai ilmselt :D:D

      Igastahes, suured tänud, jälle veidi targem :)

  • Reply Merilin 10. mai 2014 at 14:56

    Kui ma endale kunagi needi tegin, siis loeti sõnad peale, et osade vahenditega ei ole hea puhastada, mis apteegis tüüpiliselt pakutakse, sest see küll tapab ära need pahad bakterid, aga head ka, mis paranemisele kaasa aitavad. Aga nimedest ei mäleta ma loomulikult midagi enam, nii et kokkuvõtvalt üsna kasutu kommentaar :D

    • Reply mesiliis 10. mai 2014 at 15:07

      Haha, ma ka sellel alal väga tark pole, sest need üksikud veebilehed, mida sirvisin, soovitasid ikka vesinikku :D ja noh, seni on kõik ilusasti paranenud, et ju töötab ka :)

  • Reply Kati 10. mai 2014 at 16:19

    Mul on olnud ninas, keeles, nabas ja ülahuules.

    Keelde ja ülahuulde tegi sõber kanüüliga. Paranesid kiiresti ja muret polnud. Huule oma jäi vaid vahest hamba taha kinni :D.

    Nina oma on 2x olnud. Esimest korda tegime sõbrannadega ja tavalise nõelaga ja teisekorra kanüüliga. Mõlemal korral oli see keeruga variant. Väga mugavad ja paranesid kiiresti.

    • Reply mesiliis 10. mai 2014 at 16:30

      Nüüdseks oled kõik ära võtnud juba? :D

      Huhh, ma augustamise koha pealt olen ikka kindel olnud, et lasta salongis teha. Samas pole mul olnud ka sellist sõpra, kes oleks nõus mul midagi läbi torkama :D Aga jah, ma panin ise ka tähele, et keeruga neet paranes kiiremini. Ilmselt seetõttu, et seda pulgavarianti näppisin kogu aeg suurest hirmust, et äkki on jälle välja vupsanud, ja nii edasi-tagasi seda liigutades haav rahus olla ka ei saanud.

    • Reply Kati 10. mai 2014 at 20:20

      Viimne kui üks läinud jaa nüüd. :)

  • Reply lihtsaltmelon 11. mai 2014 at 07:12

    Mul on ninaneedid olnud kuskil üle kolm aasta.. kusjuures kolm korda pidanud tegema, sest kahel korral juhtus ikka nii, et neet vupsas välja ja läks kaduma ja uut ei leidnud ja siis piuu auk kinni kasvanud (noh, ma see arg kes ei taha neeti jõuga läbi suruda). Endale meeldis alati see L-shaped needitüüp – kui ka ära tuli, siis tuli lihtsalt.. Aga seda juhtus ikka väga tihti. Nüüd olen rõnga peal ja lihtsalt armastan seda.

    Kusjuures puhastamise kohapealt olen mina see inimene, kes üldse ei puhasta. Kui just ei ole põletikku läinud, siis meresoola lahusega saab puhastatud. Muidu saab kogu puhastustöö tehtudki lihtsalt pestes ja põletikuga on probleeme olnud väga harva ja siis üldiselt milleski muus jama olnud.

    Nina needi puhul on minu arust ka õudus see blomdahl meetod. Kõrvade puhul viis pluss.. aga nina.. never ever. Kaks korda olen lasknud sellega teha ja kolmas kord lasin kanüüliga teha. Selle blohmdahl meetodi puhul minu jaoks jube see, et selle ninaneedi seespool olev ots on ju äärmiselt terav! Minul esimesel korral kui tehti juhtuski selline õnnetus, et läksin sõrmega needile tugevalt pihta nina kratsides ja torkasin ninavaheseinas oleva pisikese arterilaigu katki. Ja oh issand KUI PALJU VERD! Muide, selle pärast, et püstolmeetodil jääb auk suur ja kole juhul kui panna pisem neet ei tasu muretseda, see kasvab ju kinni ilusti. :)

    • Reply mesiliis 11. mai 2014 at 07:25

      Mul vupsaski duši all nii välja, et uhtus veega minema. Õnneks oli mul samasugune vana kõrvarõngas olemas, et sain kohe asendada. Aga jah, ülitüütu ja vastik oli sellega olla, pidev kartus-näppimine ajas koha hellaks ja paiste, kruviga olen väga rahul, ei pea muret tundma, et kaob ära vms. See on ainult halb, et kui needitäpp millegi külge kinni jääb, siis on mega valus, sest pool neeti tuleb ilusasti välja ning siis kruviots vms hoiab kinni. Äkiliste liigutuste puhul saab ikka suht haiget. Ma muidu ka selline hellik, ei teagi, kuidas suutsin teraviku uuesti läbi suruda :D Pärast olin tükk aega pea põlvede vahel, sest iiveldus tuli peale :D:D

      Ma tegelikult ka palju ei puhasta, sest ma ei tea, mul igasugused haavad jms on alati kiirelt ning komplikatsioonideta paranenud, nüüd kui vahepeal augu juurest katki tõmbasin, siis hakkasin hoolikamalt puhastama.

      Jaa, olen nõus! Ma kahe käega nüüd kanüüli poolt, õnneks teist ninaneeti ei tee, et samas seda muret enam pole :D Ma tõmbasin ka selle terava otsaga ikka paar korda kriime ninavaheseina, lõpuks oli see nii tundlik ja hell, et ei andnud nina korralikult puudutadagi.

      Ma ise arvasin ka seda, aga praegu pole vähemalt nii kinni veel kasvanud.. täpp on piisavalt suur, et varjab ära, aga kui ise vaatan, siis ikka loksub ringi küll. Samas noh, ei häiri ka :)

  • Reply Anonymous 29. okt. 2014 at 20:08

    Jutt on küll vana, aga abiandev, tahtsin teada, et kui Sul see neet vupsabki välja ja Sul pole käepärast seda võtta, siis kui palju Sul aega on, et see kinni ei kasvaks? Kas ninaneet peab KOGU AEG ninas olema? Isiklikult tahaksin tavalist ninatäppi, kui mõistad, ja minu meelest on see sihuke tagasihoidlikum ka. Aga oleks kena, kui vastaksite. Hea postitus. :)

    • Reply mesiliis 30. okt. 2014 at 09:15

      Hea kuulda, et see on informatiivne :)

      Ma täpselt nii ei teagi, mul läks aega kuskil poole tunni ja tunni vahel. Sellessuhtes, et see ei kasva täiesti kinni, vaid nina limaskestale tekib see esimene, paranev kiht vms, sellest annab veel ise needi uuesti läbi suruda (väga valus pole, aga nats ikka :D)

      Paranemisajal peab kindlasti neet kogu aeg ninas olema, hiljem enam mitte. Mu sugulane ei kandnud pea kaks aastat neeti ja nüüd proovis, auk on endiselt olemas.

      Loodan, et mu vastustest oli abi :)

  • Reply LyAurely 30. dets. 2015 at 16:10

    Sattusin siia juhuslikult ja raputan vaid pead. Püstolmeetodiga ei tohi teha ninasse auke. See ehe ei ole mõeldud ninas kandmiseks lisaks selle ehtega augu tegemine traumeerib kudesid. Sellega seoses paranemise periood võib olla palju pikem ja võib tekkida muid probleeme. Ma hetkel õpin iluaugustamist ja minu jaoks on üldse müstiline lugeda, et sellise meetodiga ninasse auke tehakse. Puhastamise osas on kõige õigem kummelitee ja meresoola lahus. Muid tooteid ei tohiks kasutada. Vesinik, alkohol, antiseptilised vahendid ja seebid ärritavad liigselt ja takistavad paranemise protsessi. Aga kas tõesti tehakse ninasse püstoliga auke? Ehete osas seda bone tüüpi ehteid ka ei soovitata. Sest ehete vahetamise ajal see tagumine osa on laiem ja see vigastab ninas olevat auku ehte eemaldamisel.

    • Mesiliis
      Reply Mesiliis 30. dets. 2015 at 17:31

      No seda ma kirjutasingi, et oma kogemusest õppisin, et parem teha kanüüliga, mitte püstoliga :) Ma muuseas polnud kuulnud ka, et püstolmeetodiga teha ei või. Seda enam, et aastaid tagasi käisin sugulasega kaasas talle ninaneeti tegemas ning samamoodi lasti püstoliga ninna see auk. Seega ei osanud nagu väga mõeldagi, et see väga vale oleks vms.

      Aga tehakse jaa püstoliga endiselt. Seal, kus ma tegin, muud varianti polnudki ning kahes tattoo-piercing stuudios, kus uurimas käisin, saab ka ise valida, kas teha püstoliga või kanüüliga- pakutakse mõlemat varianti..

  • Reply LyAurely 30. dets. 2015 at 20:23

    Mnjaa, ma ise ei õpi Eesti tegijatelt (sest ei usalda ja on juba kuulda näha, kui valesti tehakse) ja info kõik välismaalt iluaugustajatelt. Mul polnud õrna aimugi, et meil keegi sedasi auke püstoliga lausa ninna teeb, sest ülemaailmselt on see info olemas, et ei tohi püstolmeetodiga auke teha. Alles sellel suvel oli teema välismaal ühe kohaga, kus selle meetodiga augustati, selgus et vist väga palju kliente nakatati millegiga. Sest püstolmeetod ei ole steriilne. Kuigi kasutatakse jah steriilseid ehteid, siis selle püstoli näol on ristsaastumise oht. Lisaks ei tohi sellega teha auke kõhre osasse, sest püstoli löök võib purustada kõhre. Vabandust, et nüüd siia postituse alla kirjutan. Lihtsalt ehk see info vajalik neile, kes tulevikud guugeldades siia satuvad. Ma peale seda infot hakkasin kiiresti videot kokku panema selle kohta, et miks täpsemalt ei tohi püstolmeetodiga kõrva ja mujale kehasse auke teha. Sest tundub, et aukude tegijad ise ka ei anna aru, mida nad tegelikult teevad :(

  • Leave a Reply