eternal London haunts us still

9. okt. 2015

Ma olen pikalt seda tühja lehte enda ees hoidnud, et lõpuks kirjutada meie Inglismaa reisist, aga.. ei oska kusagilt alustada. Ühest küljest olid need viis päeva megatoredad, täis kvaliteetaega parima sõbrannaga. Me avastasime kohti ja tänavaid, kuhu eelmine kord ei sattunud, käisime kohalikel turgudel, nautisime imehead kohvi, ahhetasime-ohhetasime ega suutnud kohati uskuda, et me tõepoolest seal oleme.

Teisalt tekkis meil mõlemal naljakas koduigatsus juba teisel päeval :D Enam polnud sellist ärevat avastamisrõõmu, kõik tundus nii “same old-same old” ja noh.. tavaline. Nagu iga päev käiks Londonis. Ühesõnaga jõudsime arusaamale, et kuigi reis oli ülimalt tore, siis jätame selle Inglismaa veidikeseks ajaks rahule ja keskendume muudele riikidele. :D

Sel korral ööbisime Hackneys ja koha skoorisime Airbnb kaudu. Kes veel ei tea, siis tegu on sellise vahva lehega, kus inimesed saavad turistidele välja üürida tube või lausa kortereid. Äärmiselt mugav on seda kasutada, lihtsalt löö sisse aeg ja koht, ning vali aga sobiv elupaik välja. Kuna me Kadiga oleme alati mõelnud, kuidas üks tüüpiline inglane elab ning mismoodi need kitsad ridaelamu boksid seest välja näevad, siis olime väga õnnelikud, et just ühes sellises me ööbida saimegi.

Seestpoolt see nii kitsas ei tundunudki, hoopis väga avar. Kõrged laed ja aknad, puitpõrandad, keerdtrepp, suur vannituba… Mõnusalt hubane, ühesõnaga. Ühel korterinaabril olid seina peal uhkelt raamitud plaadid, mille oli talle väljastanud British Music Industries, sest DJ Freshi singleid “Gravity” ja “Dibby Dibby Sound” müüdi enam kui 200 000 koopiat. Ma küll googeldasin täiega, aga ma ei saanudki lõpuks aru, mis asjapulk tema seal oli, et selle au osaliseks sai. Nii palju võin öelda, et DJ Fresh ta polnud :D

Kohale jõudes (pärast seda, kui olime natuke aega ära eksinud olnud :D) saime kõigepealt kokku meile toa üürinud kuti isaga, kes oli no nii ehtne inglane, kui veel olla sai. Ruuduline soni, ümmargused prillid, villane vest ja väike jahikoer… Tegi meile kohe (piimaga) teed ning jutustas päris tükk aega. Hiljem, kui ära läksime, helistas ja uuris, kuidas meile meeldis ning soovis head reisi. Nii armas :) Meie viisime omalt poolt talle külakostiks kohukesi, Eesti šokolaadi ja komme. Olid väga maitsvad olnud!

Kuna seekord kestis meie reis pikemalt, siis polnud mingit kiirustamist, et peab igale poole kähku jõudma. Saime rahulikult võtta ja lihtsalt tsillida. Seega esimese  päeva veetsime ainult ümbruskonnas ringi jalutades. Nii palju oli väikeseid poekesi ja vingelt kujundatud vaateaknaid. Toidupoodidest ja -putkadest ei maksa rääkidagi, neid oli igal pool. Sealsamas oli ka jamaikalaste turg, mis peaasjalikult koosnes kalast ja seakärssadest/-sõrgadest. Polnud just meeldiv igal hommikul sealt läbi kõndida, et overgroundi jaama jõuda :D

IMG_1790IMG_1772IMG_1791IMG_1774
Teise päeva pühendasime täielikult shoppamisele. Kadil olid eelmisest korrast juhendid kaasas ja nii seadsime sammud ühe suuure turu suunas. Et ikka jõudu ja jaksu oleks, astusime kõigepealt sisse väikesesse kohvikusse. Kostitasime end imelise latté ja veel imelisema peanutbutter doughnut‘iga Percy Ingles‘ist. Ausalt, ma pole väga pikalt ühtki nii maitsvat küpsetist saanud!

Turg ise oli täpselt selline, nagu mäletasime. Nii põnev oli ringi jalutada ja meenutada, et näed, siin tegime tookord pilte ja siit ostsime selle-tolle asja. Kahjuks oli kauba mõttes valik väiksemaks jäänud. Näiteks ei olnud pea üldse kotte või jalanõusid. Võib-olla oli asi ka selles, et lubasime Kadiga, et seekord ei osta kokku ebavajalikke asju, sest kõik on niiii odav, nagu eelmine kord. Vähemalt sain ma uuesti soetatud endale lõhna, mille tookordki koju kaasa tõin ja mis just hiljuti tühjaks sai. Success!

Seejärel sõitsime ikoonilise kahekordse punase bussiga ilmatuma maa mingisesse kaubanduskeskusesse. Plaanis oli küll mujale minna, aga natuke eksisime ära. Mis seal ikka, veetsime tunde Primarkis ja kuigi ma olin kindel, et väljun ainult vajalike ostudega, siis kuidagi leidis üks must kaabu tee ostukorvi. Okei, sellega oli lugu hoopis niimoodi, et meie koduturul müüdi samasuguseid ja need hakkasid mulle kohutavalt palju meeldima. Hind oli aga 20 naela ning ma ütlesin Kadile, et ausalt, kui ma leian kuskilt max kümneka eest selle, siis ostan kindlalt ära. Primarkis maksis see 8 naela ja noh.. lubadus on lubadus :D

Lõpuks viisime ostukotid koju, käisime veel kohalikus kaubanduskeskuses viie-naela-poode uudistamas ning siis läksime kesklinna jalutama. Kuigi metroo-süsteem on Londonis väga mugav, siis seekord eelistasime maha tulla kaugemal asuvates peatustes, et saaks lihtsalt kõndida ja linna näha. Samamoodi sõitsime rohkem bussiga, vaade oli palju parem. Lisaks oli sel korral metroo kuidagi väga ülerahvastatud. Kuigi eelmisel ja üle-eelmisel aastal olime põhimõtteliselt samal ajal Londonit külastamas, siis ma küll ei mäleta, et olukord selline oleks olnud.

Mulle hullult meeldib, kuidas igal pool on pisikestele alkoovidele või õuealadele kõrge ja uhke katus peale ehitatud. Minu arust nii vinge!

Oli ütlemata mõnus istuda Thamesi kaldal, Tower Bridge’i juures ning jälgida, kuidas London vaikselt hämardub ja särama lööb. Kõrvale väike Starbucksi kohv, kohalik ajaleht ning parim sõbranna… Ideaalne lõpp teisele õhtule :)

IMG_1824 IMG_1833 IMG_20150924_190200
Siinkohal teeksin nüüd aga väikese pausi, sest mul on kokku umbes 60 pilti, mida meelsasti jagada tahan… aga ühte postitusse suruda oleks neid natuke mannetu. Ma väga loodan, et homseks olen saanud teise osaga ka valmis ning üritan edaspidi olla palju tublim, et ei lähe enam kolm nädalat ühe reisi kirjapanekuks :D